Obchodní a licenční podmínky
Obchodní a licenční podmínky společnosti AccuSol s.r.o. pro používání aplikace Taxomat (dále jen „Obchodní podmínky“)
Registrací, ale i dalším využíváním služeb vyjadřuje uživatel svůj souhlas s níže uvedenými obchodními podmínkami společnosti AccuSol s.r.o. stanovenými pro používání aplikace Taxomat (dále jen „Obchodní podmínky”). Obchodní podmínky jsou pro uživatele i Poskytovatele závazné okamžikem potvrzení registrace.
1. Vymezení základních pojmů
1.1. Poskytovatelem je společnost AccuSol s.r.o., se sídlem Krokova 818/4, Nusle (Praha 2), 128 00 Praha, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 381963, IČO: 19134177, DIČ: CZ19134177 (dále jen „Poskytovatel”).
1.2. Poskytovatel je členem Komory daňových poradců ČR. Odpovědným daňovým poradcem je: Ing. et Ing. Stanislav Suchan, MSc., MBA, CA, daňový poradce ev. č. 5797.
1.3. Uživatelem je výhradně fyzická či právnická osoba identifikovaná přihlašovacím emailem a heslem zadaným při registraci (dále jen „Uživatel”).
1.4. Smlouvou se rozumí smlouva uzavřená mezi Poskytovatelem a Uživatelem, jejímž předmětem je poskytnutí Licence k užívání webové nebo mobilní aplikace Taxomat, dostupné z adresy www.taxomat.cz (dále jen ,,Smlouva”)
1.5. Licence je nevýhradní licencí k užívání Aplikace za podmínek uvedených v těchto Obchodních podmínkách.
1.6. Aplikací se rozumí webová nebo mobilní aplikace Taxomat pro kontrolu daní z nákupu a prodeje akcií či jiných investičních nástrojů
1.7. Nabídkou k uzavření Smlouvy je registrace Uživatele, která se realizuje založením účtu, tedy vyplněním a odesláním registračního formuláře nebo odpovězením na registrační email.
1.8. Přijetím nabídky je zobrazení potvrzovací obrazovky po registraci nebo emailové potvrzení registrace Poskytovatelem. Toto přijetí nabídky je okamžikem uzavření Smlouvy. Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou.
1.9. Službou je jakákoliv služba nabízená Poskytovatelem prostřednictvím webové stránky www.taxomat.cz (dále jen ,,Služba”).
1.10. Uživatelský účet je neveřejná část aplikace, identifikovaná unikátním identifikátorem (názvem účtu/agendy), která umožňuje uživateli přístup k personalizovaným funkcím a nastavením. (dále jen ,,Účet” nebo ,,Uživatelský účet”)
1.11. Změna tarifu v rámci Uživatelského účtu se považuje za návrh na změnu smlouvy. Potvrzení změny tarifu je přijetím tohoto návrhu.
1.12. Blokace účtu je omezením přístupu Uživatele k účtu či všem účtům.
1.13. Zrušení Účtu je nenávratné smazání jednoho nebo všech účtů Uživatele a všech dat spojených s rušeným Účtem. Zrušení Účtu představuje zrušení Smlouvy.
2. Uživatelský účet
2.1 Registrace a zřízení Uživatelského účtu je podmínkou pro užívání všech funkcí Aplikace.
2.2 Poskytovatel nenese odpovědnost za žádné technické výpadky způsobené nedostupností internetu nebo externích webových stránek či aplikací, jež nejsou provozovány Poskytovatelem.
2.3 Uživatel bere na vědomí, že jeho Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Poskytovatele, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob. Poskytovatel má právo omezit či pozastavit provoz Aplikace z jakéhokoli důvodu s tím, že využití tohoto práva nepředstavuje vadné plnění ani protiprávní jednání, které by mohlo založit povinnost Poskytovatele nahradit újmu či jakoukoliv jinou povinnost.
2.4 Uživatel má právo zřídit si pouze jeden Uživatelský účet. I v případě porušení tohoto ustanovení Uživatelem má Poskytovatel právo zrušit, zablokovat či odstranit kterýkoli z Uživatelských účtů tohoto Uživatele. Poskytovatel má dále právo zablokovat Uživatelský účet Uživatele či odstranit obsah umístěný v jeho rámci, pokud Uživatel užíval Aplikaci v rozporu s těmito Obchodními podmínkami, Smlouvou nebo právními předpisy. Takovým nedovoleným použitím může být například vedení dat pro více fyzických osob pod jedním Portfoliem. Pro každou fyzickou osobu je nutné založit Portfolio vlastní.
2.5 Uživatel je povinen chránit své přihlašovací údaje. Uživatel prohlašuje, že svůj Uživatelský účet bude užívat výhradně sám a neposkytne jej k užívání jiné osobě. V případě zneužití přihlašovacích údajů třetí osobou, je Uživatel tuto skutečnost povinen oznámit bezodkladně Poskytovateli, který má v takovém případě právo (nikoli povinnost) přihlašovací údaje zablokovat a vystavit Uživateli nové přihlašovací údaje. Pokud to bude nutné a pokud o to Uživatel výslovně požádá, má Poskytovatel v takovém případě právo také deaktivovat Uživatelský účet daného Uživatele.
2.6 Uživatelský účet je bez výslovného souhlasu Poskytovatele nepřevoditelný na jinou osobu. Údaje uvedené v Uživatelském účtu je Uživatel povinen při jakékoli jejich změně aktualizovat, a to bez zbytečného odkladu. Údaje uvedené Uživatelem v Uživatelském účtu a/nebo při uzavírání Smlouvy bere Poskytovatel za správné. Poskytovatel nemá povinnost kontrolovat pravost, úplnost, platnost ani věcnou správnost údajů uvedených Uživatelem.
2.7 Každý Uživatel je povinen používat Aplikaci výhradně pro vlastní potřebu, způsobem, který je v souladu s těmito Obchodními podmínkami a právními předpisy.
2.8 Uživatel nese náklady související s používáním Aplikace a přístupem na ni, kterými jsou např. náklady na internetové připojení.
2.9 Uživatel nemá právo jakkoli zasahovat do Aplikace ani ji jakkoliv měnit či doplňovat. Uživatel nesmí ručně ani strojově (zejm. pomocí tzv. softwarových robotů) vytěžovat databázi spojenou s Aplikací. Poskytovatel neodpovídá za obsah Aplikace, který byl takto neoprávněně změněn či doplněn.
3. Práva a povinnosti Uživatele
3.1. Uživatel je povinen uvést při registraci svůj kontaktní email pro účel fakturace poskytnutých služeb a komunikaci s Poskytovatelem. Uživatel je povinen udržovat svůj kontaktní email aktuální.
3.2. Uživatel souhlasí, aby mu byla ze strany Poskytovatele zasílána obchodní sdělení. Tento souhlas je kdykoli odvolatelný, ať pro jednotlivý druh sdělení či všechna obchodní sdělení.
3.3. Uživatel je povinen chránit poskytnuté přístupové údaje ke zřízeným službám a programovým prostředkům serveru před zneužitím třetí stranou. Za případné zneužití nenese Poskytovatel odpovědnost.
3.4. Aplikace Taxomat, včetně její mobilní verze, je dle zákona č. 121/2000 Sb. o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů ve znění jeho pozdějších novelizací (dále jen „Autorský zákon“), autorským dílem. Majetková práva k aplikaci podle Autorského zákona i podle mezinárodních dohod o autorském právu, uzavřených Českou republikou, náleží Poskytovateli. Uživateli se neudělují žádná oprávnění ve spojení s ochrannými známkami Poskytovatele.
3.5. Poskytovatel nenese v zákonem možné míře odpovědnost za soulad náležitostí vytvořených dokladů s platnými a účinnými právními normami a je pouze na Uživateli, aby se ujistil o jejich úplnosti a bezchybnosti.
3.6. Uživatel se zavazuje neprodávat ani jinak neposkytovat Licenci či přístup k Aplikaci jakýmkoliv způsobem třetím osobám bez souhlasu Poskytovatele.
3.7. Uživatel prohlašuje, že se před použitím Aplikace seznámil s funkcionalitami aplikace, rozsahem výpočtů, podporovanými investičními instrumenty a investičními platformami, které jsou popsané na www.taxomat.cz a dalšími podstránkami na tomto webu.
3.8. Uživatel nese plnou odpovědnost za veškerá data a obsah, který prostřednictvím Aplikace poskytuje, zpracovává nebo jinak manipuluje. Zavazuje se používat Aplikaci v souladu s platnými právními předpisy České republiky. Uživatel bere na vědomí, že Aplikace není plně automatizovaným systémem a v určitých situacích vyžaduje uživatelský zásah a kontrolu. Aplikace je schopna zpracovávat pouze data, která jsou jí známa; data neznámá nebo neúplná nemohou být zpracována a Aplikace na ně nedokáže upozornit.
3.9. Uživatel se zavazuje platit řádně a včas dohodnutou cenu za poskytované plnění dle platného ceníku, uvedeného níže.
3.10. Uživatel má právo kdykoli zrušit Smlouvu zrušením svého účtu, pokud jeho účet není zablokovaný z důvodů porušení některé z Obchodních podmínek. Uživatel bere na vědomí a souhlasí, že všechna data Uživatele budou po zrušení účtu smazána.
3.11. Při registraci je uživatel povinen uvést pravdivé a úplné informace v Prohlášení o politickém statusu a původu příjmů v souladu s AML zákonem. Neposkytnutí těchto údajů nebo uvedení nepravdivých informací může být důvodem k ukončení smlouvy.
4. Práva a povinnosti Poskytovatele
4.1. Poskytovatel je povinen zajistit provoz Aplikace po dobu platnosti předplatného uživatele. Provoz aplikace může být přerušen z důvodu nasazování nové verze aplikace nebo pro nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Poskytovatele, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob. Poskytovatel má právo omezit či pozastavit provoz Aplikace z jakéhokoli důvodu s tím, že využití tohoto práva nepředstavuje vadné plnění ani protiprávní jednání, které by mohlo založit povinnost Poskytovatele nahradit újmu či jakoukoliv jinou povinnost. Aktualizace aplikace nemusí být hlášeny dopředu.
4.3. Poskytovatel má právo zrušit účet Uživateli, který porušuje Obchodní podmínky, záměrně poškozuje Aplikaci, zneužije loga, ochranné známky Poskytovatele, dopustí se jiného nelegálního šíření obsahu webu a webové či mobilní aplikace nebo se snaží obejít tarifní omezení.
4.4. Poskytovatel má právo zrušit Uživateli účet, nebo jeho části, pokud nebude účet využívan. Před případným zrušením účtu upozorní Poskytovatel Uživatele prostřednictvím emailové adresy uvedené při registraci Uživatele.
Nepoužívané části účtu, které byly vedeny zdarma a nejsou používané, nebude před smazáním upozorňováno. Těmito účty se rozumí DEMO Portfolio nebo Portfolia zdarma - na vyzkoušení.
4.5. Uživatel bere na vědomí a souhlasí, že Poskytovatel nenese odpovědnost v zákonem možné míře za jakoukoli újmu způsobenou Uživateli užíváním aplikace.
4.6. Poskytovatel má právo měnit tyto Obchodní podmínky, například z důvodu jejich uvedení do souladu s právními předpisy či zvýšení právní jistoty stran Smlouvy. Smluvní strany souhlasí, že z povahy závazku vyplývá rozumná potřeba Obchodní podmínky v budoucnosti změnit, a to po předchozím upozornění Uživatele minimálně 14 dní před účinností změn.
4.7. Pokud Uživatel se změnou Obchodních podmínek nesouhlasí, má právo zrušit účet. Pokud Uživatel změnu Obchodních podmínek odmítne, může mu Poskytovatel ode dne účinností příslušné změny znemožnit užívání Aplikace.
4.8. Poskytovatel má právo zasílat Uživateli informace a obchodní sdělení formou emailu a zároveň povinnost obchodní sdělení nezasílat, pokud s jejich zasíláním Uživatel nesouhlasí.
4.9. Poskytovatel si vyhrazuje právo neuzavřít Smlouvu s Uživatelem, který odmítne vyplnit či neuvede pravdivé informace v Prohlášení o politickém statusu a původu příjmů, které je součástí registračního procesu.
5. Cena a podmínky úhrady
5.1. Cena a podmínky úhrady jsou stanoveny dle aktuálního ceníku tarifů publikovaného na adrese www.taxomat.cz/cenik.
5.2. Poskytovatel je oprávněn, po předchozím upozornění Uživatele, měnit podmínky a ceny nabízených služeb, a to zejména z důvodů uvedení nových funkcí nebo inflace.
5.3. Uživatel může požádat o archivaci svého účtu. Archivovaný účet má parametry jako účet zablokovaný.
5.4. Poskytovatel má právo zablokovat účet Uživateli, který je v prodlení s platbou za používání Aplikace déle než 5 pracovních dnů, a to do doby úhrady příslušné platby. Poskytovatel má dále právo účet Uživateli zablokovat z důvodu porušování těchto Obchodních podmínek.
5.5. Pokud je účet zablokovaný déle než měsíc, má Poskytovatel právo přerušit automatické procesy.
5.6. Poskytovatel má právo zrušit účet Uživateli, který je v prodlení s platbou za využívání Aplikace déle než 2 měsíce. Před případným zrušením upozorní Poskytovatel Uživatele prostřednictvím kontaktního emailu .
6. Podpora, reklamace
6.1. Všechny služby jsou poskytovány pouze elektronickým způsobem.
6.2. Podpora k používání poskytované služby je poskytována pouze v elektronické podobě (emailová komunikace, informace na webových stránkách apod.). Preferovaný email pro podporuje podpora@taxomat.cz.
6.3. Odesílání i příjem všech písemností souvisejících s poskytovanou službou, včetně fakturace, probíhá pouze elektronickým způsobem.
6.4. Případné reklamace je možné uplatňovat zasláním emailu na adresu podpora@taxomat.cz, nebo vyplněním kontaktního formuláře, pokud je on-line. Kontaktní email a formulář (pokud je on-line) jsou součástí popisu služby i samotné služby.
7. Ochrana osobních údajů
7.1. Ochranu osobních dat Uživatele upravují Podmínky ochrany osobních údajů.
7.2. Ochranu osobních dat obchodních partnerů Uživatele upravuje Zpracovatelská smlouva.
8. Závěrečná ustanovení a poučení spotřebitele
8.1. V případě jakýchkoli stížností či připomínek k fungování Aplikace, dotazů, stížností, reklamací či podnětů kontaktujte Uživatele prostřednictvím kontaktního emailu na webových stránkách, nebo některé z e-mailových adres či telefonních čísel zveřejněných na webových stránkách. Poskytovatel se zavazuje reagovat na Vaše případné podněty nejpozději do dvaceti (20) pracovních dnů ode dne, kdy obdrží úplné informace, které umožní jejich posouzení.
8.2. Uživatel-spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
8.3. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s Poskytovatelem vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do jednoho (1) roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u Poskytovatele poprvé.
8.4. Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu také online prostřednictvím platformy ODR, která je dostupná na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
8.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, je kontaktním místem podle nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line.
8.6. Nevyužije-li Poskytovatel jakéhokoli svého práva ze Smlouvy nebo Obchodník podmínek, nebo je-li v prodlení s využitím nějakého práva, neznamená to, že se takového práva vzdal.
8.7. Ve věcech výslovně neupravených těmito Obchodními podmínkami se vzájemná práva a povinnosti stran řídí právním řádem České republiky s vyloučením kolizních norem mezinárodního práva soukromého. Volbou práva podle předchozí věty není Uživatel, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a která by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení článku 6 odst. 1 nařízení Řím I.
8.8. Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. 5. 2025.
Dodatek: Změny v obchodních podmínkách
Předchozí obchodní podmínky byly platné od 15. 5. 2023. Následuje výčet hlavních změn:
Vymezení základních pojmů
Původní podmínky: Definice základních pojmů jako "Poskytovatel", "Uživatel", "Licence" a "Aplikace" byly uvedeny v úvodních ustanoveních.
Nové podmínky: Definice těchto pojmů byly přesunuty do samostatného článku 1 pro lepší přehlednost.
Společnost AccuSol s.r.o., provozovatel aplikace Taxomat, se stala členem Komory daňových poradců ČR a zavázala se k dodržování jejího Etického kodexu.
Uživatelský účet
Původní podmínky: Uživatel měl povinnost zřídit si pouze jeden uživatelský účet.
Nové podmínky: Tato povinnost zůstává zachována, ale byla explicitně zdůrazněna v novém článku 2.4.
Práva a povinnosti Uživatele
Původní podmínky: Poskytovatel měl povinnost zajistit nepřetržitý provoz aplikace.
Nové podmínky: Tato povinnost zůstává, ale byly přidány podrobnosti o výjimkách, jako jsou neodvratitelné objektivní důvody nebo systémové zásahy. Byla explicitně zdůrazněna povinnost uživatele zodpovídat za data a obsah, který prostřednictvím aplikace zpracovává nebo jinak manipuluje. Dále byla upřesněna nutnost uživatelského zásahu a kontroly v určitých situacích, kdy aplikace není schopna automaticky zpracovat neznámá nebo neúplná data.
Práva a povinnosti Poskytovatele
Původní podmínky: Nebylo nutné ověření uživatele.
Nové podmínky: Byla explicitně zdůrazněna povinnost vyplnění AML dotazníku při registraci, což je v souladu s platnou legislativou proti praní špinavých peněz.
Poplatky a úhrady
Původní podmínky: Cena byla stanovena dle aktuálního ceníku tarifů.
Nové podmínky: Byla přidána možnost změny podmínek a cen nabízených služeb z důvodů uvedení nových funkcí nebo inflace, s předchozím upozorněním Uživatele.